E-marketing op zijn best #2

Zoals je gemerkt hebt is mijn blog van zaterdag over e-marketing niet bepaald afgemaakt. Hierbij dan het beloofde 2e deel waar ik niet aan toe ben gekomen, door binnenstormende vrienden die mijn vrijgezellendag wouden houden. Waar waren wij ook alweer gebleven?

Een paar dagen later, werd er netjes een pakketje afgeleverd. Testennnnnn!

Daar was ik gebleven. Een mooi boxje kwam uit het pakketje tevoorschijn samen met een kabeltje om bijvoorbeeld de telefoon op aan te sluiten en een USB kabeltje om het boxje op te laden aan de laptop. Daar komt gelijk een minpuntje naar voren. Er word niet standaard een stekker mee geleverd voor in een stopcontact. Gemiste kans wat mij betreft.

 

Zou daar ook nog een beetje geluid in zitten dan? Hij is tenslotte ‘gratis’ weggegeven. Nadat de accu vol is, tijd om te luisteren. En luisteren ben ik goed in ;). Qua volume niks te klagen. Het is niks vergeleken met het 5.1 setje wat ik thuis heb, of die onbenullige installatie in de auto, maar voor een gratis draadloos speakertje is het helemaal zo gek nog niet. Hij blijft zuiver in de hoge tonen en zo zonder subwoofer, zitten er nog redelijk lage tonen in. Ik heb niet gelijk het gevoel dat het troep is wat ze weggeven. De knoppen voor volume en play/pauze etc zijn ‘touch’ knoppen. Niet zozeer dus indrukbaar, want puur een aanraking is voldoende. Het reageert ook nog eens prima en voelt best luxe aan. Wel gevoelig voor vieze vingers trouwens 😉

20160627_153340.jpg

Ja, maar Gert. Wat heeft dit met e-marketing te maken?

Helemaal niks tot dusver. Dat heb je goed gelezen. Het deel waar deze blog over gaat zou namelijk helemaal niet nodig hoeven zijn. ‘Oh hou me niet langer in spanning’. Nou vooruit dan maar weer. Ik kreeg namelijk een mailtje van ‘Paradigit’. “Veel plezier van de ‘Rockbox’, die wij u hebben toegezonden”. Nou, bedankt. Daarbij natuurlijk een aantal aanbiedingen die bij de box passen, en wij nu met korting kunnen kopen. Ik wist niet dat ik mij voor een ‘nieuwsbrief’ in had geschreven, maar hey. Opzich vind ik dat nog niet eens een probleem. Ik maak er geen gebruik van, maar prima dat ze mij hebben gemaild na de ‘aankoop’. 5 minuten later, 1 nieuwe e-mail. “Veel plezier van de ‘Rockbox’, die wij u hebben toegezonden”. Ok. Kan gebeuren. Nogmaals bedankt, maar doe hier geen zaken mee. Telefoon weg, tijd om te slapen.

Populair.

Ik had nooit gedacht zo populair te kunnen zijn via de e-mail. 108 mailtjes, van ‘Paradigit’. Het onderwerp kan je wel raden denk ik. “Veel plezier” HEY! Hou op hoor! Ik natuurlijk helemaal niet over de zeik dat mijn mailbox vol is gespamd met hetzelfde mailtje. Om de 5 minuten, 108 keer. Er zit een bug of ‘loop’ in hun mailinglist. Ik snap dat ze e-marketing belangrijk vinden, maar ik gok dat op deze manier jij jezelf als bedrijf (na faillissement) niet bepaald slim wegzet zo. Ik ben zo’n klojo die zich dus ook niet in de mailing afmeld. Nee, ik ga bellen.

Een geweldig gesprek volgt. ‘Weet u wel zeker dat het 108 identieke mailtjes zijn?’ GAST. Als ik 108 dezelfde onderwerpen zie staan, verwacht je dan dat ik ze alle 108 door ga spitten? Weet je wat? Hou het antwoord maar voor je. Er zit een fout in jullie systeem, of de chef marketing is knetter geworden. 1 van de 2. ‘Heeft u een momentje meneer? Dan vraag ik mijn supervisor er even bij.’ Ik heb zeker wel een momentje hoor.

‘Bedankt voor het wachten. Ondanks dat wij u heel veel korting gunnen, zijn wij ook van mening dat zoveel mailtjes niet gebruikelijk is. Wij willen ook onze oprechte excuses maken en er zat een fout in ons systeem.’ Nou ik ben blij dat dit niet jullie bedoeling is geweest. Dat zou er eens bij moeten komen ;). Bewust 108 dezelfde mailtjes versturen. Is wel unieke marketing natuurlijk. Maar goed. Ik weer rustig, en blij dat ze zelf ook inzagen dat het een probleem in hun systeem was. ‘Als het goed is heeft u na 0830 geen mailtjes meer ontvangen.’ FOUT. 0835, maar die 5 minuten ben ik maar niet over gaan zeuren haha. Zo ben ik dan ook weer niet.

Dezelfde dag nog een mail gekregen. Nogmaals oprechte excuses, en ze hebben zich nooit zo willen profileren. Daarbij de belofte gekregen dat dit nooit meer zal gebeuren. Ze hebben mij gelijk uitgeschreven voor de nieuwsbrief, en daarbij sturen ze ter compensatie een ‘Powerbank’ op. Die kan je opladen en mocht je mobiel (of box) leeg zijn, plug je die daarin en heeft die stroom. Heel netjes opgelost van de ‘Paradigit’ dus en daarvoor dikke complimenten ‘Paradigit’! Ik kan het alleen niet laten:

Ben wel benieuwd of ze me straks automatisch weer ingeschreven hebben bij de levering. Zie de 108 mailtjes wel tegemoet: “Veel plezier van de ‘Powerbank’, die wij u hebben toegezonden.

Gert

Facebook

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Captchacode *